Hjem

Foreningens formål

丹麦中文教师协会的目的

Stk. 1. Foreningens formål er at styrke kinesiskundervisningen i gymnasieskolen, herunder:

a. At fremme og bidrage til udviklingen af nye undervisningsmetoder og en innovativ kinesisk sprogpædagogik.

b. At fremme og aktivt deltage i efteruddannelse af kinesisklærere i Danmark, Kina og andre kinesisktalende områder.

c. I samarbejde med såvel offentlige som private interessenter at udvikle faget kinesisk både med hensyn til form og indhold.

d. At styrke kinesiskundervisningen fra folkeskolen til universitetet.

Indmeldelse

招收新会员

Et års kontingent koster 300 kr. Du melder dig ind i foreningen ved at sætte 300 kr. ind på vores konto i Danske Bank: Reg. nr.: 1551, kontonr.: 3719465587. Når du så har betalt er du automatisk medlem. For nye medlemmer dækker indbetalinger fra august til oktober frem til oktober året efter. Herefter skal du betale kontingen pr.  1. oktober.

协会欢迎新会员。为了年费 (300 kr.), 新会员加入协会

Foreningens CVR. nr.: 34650853

E-mail kontakt

邮件

Du kan kontakte os ved at sende en mail til en af  nedenstående:

Formand: Sidsel Magnussen

Kasserer: Søren Dehn

Gl-ansvarlig: Gl-ansvarlig

常见问题

Q:Hvad kræver det  at blive kinesisklærer i gymnasiet (hvilken undervisningskompetence)?

A: Du skal have en kandidatgrad i kinesisk, for yderligere spørgsmål: kontakt fagkonsulenten for kinesisk på dette link

Q: Kan man søge arbejde i foreningen?

A: Nej, alt arbejde er frivilligt.

Q: Hvilken løn får en kinesisklærer?

A: For løn- og ansættelsesforhold: spørg din fagforening. De fleste gymnaiselærere har fagforeningen GL